HTML

Berlinből írok

Friss topikok

Linkblog

Első hét

2011.02.13. 21:21 duci988

Most, hogy elkerültem Berlinbe, úgy döntöttem, hogy blogot írok. Itt majd olvashatjátok összefüggéstelen gondolataimat a világról.

Szóval, kedden délután szerencsésen megérkeztünk, szerdán pedig már kezdődött is a munka. A hely kifejezetten modern, így a nyílászárókat kis elektromos bizgerentyűvel lehet nyitni. A probléma csak az, hogy valamilyen bevándorlás elleni kampány részeként az én kulcsom rögtön csütörtökre elromlott, és az ajtón piros led villogtatása, valamind visító hang kíséretében elutasított. Ez a probléma azóta megoldódott. (Lehet, hogy a nagy elhárító hivatal rájött, hogy dédpapim mégis csak itt született...)

Az egyetemen az is kiderült, hogy a nemzetközi diákigazolvány(magyarul: ISIC) egy nagyon hasznos dolog. Ugyanis a helyieknek teljesen mindegy, hogy milyen papírral igazolod, hogy diák vagy, csak rá legyen sütve, hogy STUDENT. Ez be is jött, ugyanis első ebédkor Zaránd professzorral, és Marcival egy kísérletet hajtottunk végre. Mind a hárman ugyanazt rendeltük, és néztük ki mennyit fizet. Háromféle ár jött ki, ugyanis van vendég ár, dolgozó ár, és diák ár. A csirkepörköltért és gyümölcssalátáért (mindkettő jó nagy adag) egész korrekt ár a 2€, amit fizettem. De ehhez hasonló volt a bérlet vásárlás, amikor meglobogtatva az egyetemtől kapott papírt, amin rajta van, hogy "Gaststudent", minden csuklás nélkül kiállítottak nekünk egy diákbérletet, pedig lehet, hogy nem teljesül minden kritérium hozzá.

Persze minden eddig leírt dolgot elhomályosít egy valami: a SÖR. A sör, ami itt aztán van, sokféle, finom és olcsó. Amikor megláttam, hogy a Paulaner búzasör csak 0.8€, azt hittem káprázik a szemem. És van még sok más is. A legfinomabb a barna búzasör, aminek különleges íze van, mindenképp ki kell próbálni, ha itt van az ember.

Az élet valamelyest drágább, mint otthon, bár vannak dolgok, amik nagyon olcsók. Ilyen pl. a halkonzerv, amit fillérekért lehet az ALDIban megvenni. A tej szintén nagyon olcsó. Összességében, ha az ember kompromisszumokat köt, nem drágább az étkezés mint otthon. A tömegközlekedés nem olcsó, viszont nagyon szervezett, és jó.

Egyelőre ennyi. Majd később jelentkezem.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://duci988.blog.hu/api/trackback/id/tr832659002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fleezeum 2011.02.13. 21:52:58

könyvjelzőként mentve=)
majd írjál sokat
Bence voltam

duci988 2011.02.13. 22:47:33

Jólvan. Majd írok, meg fotókat is töltök fel.
Tudom, hogy Fleezeum = Bence.:)

kb89 2011.02.14. 00:39:14

Írj a munkáról Májkül, meg h vannake spanok és h mennyire boldogulsz a némettel /könyjelző/
Ramba

t.p.k. 2011.02.14. 07:06:00

Csatlakozom, írj sok jó Duci-szöveget :)
Amugy én is jeleztem könyv, és kifejezetten irigykedünk a sör kérdés kapcsán :)
Petra

pinkróczia 2011.02.17. 23:06:59

halihó!
és akkor most szétszpemeljük majd a blogodat mind? :)

amúgy nekem tavaly még a magyar diákom is szó nélkül elfogadták drezdában :) bezzeg a taljánoknak a nemzetközit is hiába mutogatod... egyél sok jokurtot, az olcsó odakinn :)
a német dönerről meg ódákat lehet zengeni, lécci túrj be mindennap egyet helyettem!

duci988 2011.02.17. 23:19:00

@pinkróczia: A döner tényleg fasza. Valamelyik délután ettem egyet a török negyedben, lakásnézés előtt. Annyiba került, mint otthon, és vagy kétszer akkora. De a poén a dologban, hogy amikor Marcit is odavittem, a faszi megetetett még egy kis gyroshússal, mert reklámoztam a boltját...

ficselvtárs 2011.02.18. 19:35:28

Ha esetleg belebotlassz egy Sufikator nevű majdnem "fekete" sörbe, kóstold meg mert olyat se ihatsz máshol. Bár inkább a bajorok fogyasztják, de a "nagyfaluban" is lelhetsz.

SchwEster 2011.02.22. 22:22:57

Szia Miki!

Egyél helyettem is gyrost...
De vigyázz mert a kommentek miatt is töröltetheti a blogod a média főnénije :)
Legalább csillagozz pár magánhangzót ki :) Weil nicht nur die neue Generation lesen diese blog (és itt nem is az enyimre gondolok :)
(Bocs a KATIka már nem megy nekem)
:)
cső:
deine Tante
süti beállítások módosítása